Blog

Whitepaper LTI in het Nederlandse hoger onderwijs

29 september 2014

Arnout Vree

Reacties uitgeschakeld

,

LTI-hogeronderwijsPierre Gorissen, werkzaam als senior consultant en onderzoeker bij de Fontys, heeft een whitepaper geschreven over Learning Tools Interoperability (LTI) in het Nederlandse hoger onderwijs. Met LTI kan je op een makkelijke manier leerobjecten buiten je eigen LMS opstarten. Deze leerobjecten kunnen een complete cursus zijn, maar ook bijvoorbeeld een java-applet of een toets.

De whitepaper biedt antwoorden op de volgende vragen:

  • Wat is de praktische betekenis van de LTI-afspraak voor het Nederlandse hoger onderwijs?
  • In hoeverre wordt LTI internationaal daadwerkelijk gebruikt?
  • Welke versie van LTI is relevant om te hanteren?
  • Wat is de praktische betekenis als een leverancier aangeeft dat zijn product LTI-ondersteuning biedt?
  • Wat zijn beperkingen van het gebruik van LTI?
  • Hoe verhoudt LTI zich tot actuele leertechnologie-afspraken als QTI en Common Cartridge?

Hoewel deze whitepaper speciaal geschreven is voor het hoger onderwijs, geeft het toch voldoende informatie en inzicht in LTI als je in het bedrijfsleven of de non-profit werkt. Ik heb zelf een voorbeeld aangedragen hoe het Instituut voor Verantwoord Medicijngebruik (een klant van Avetica) haar Moodle cursussen ontsluit via LTI.

Download de ‘Whitepaper LTI in het Nederlandse hoger onderwijs‘.

Tags

 

Reacties gesloten