Blog

Canvas analysemodel voor selectie Moodle add’on

1 mei 2014

Michael de Raadt en Gavin Henrick hebben in hun boek Moodle Add-ons een analysemodel gebruikt voor het selecteren van Moodle add’on en plugins. Het goede hieraan is dat ze gebruik hebben gemaakt van het Business Model Canvas, een populair en krachtig model om snel je business in kaart te brengen.

Wat willen ze bereiken met deze vertaling van het model? Dat je vooraf beter nadenkt over verschillende aspecten van een nieuwe Moodle add’on of plugin. Nu zul je vaak denken aan wat het kan en als dit een beetje aan je verwachtingen voldoet, installeren maar! Als het niet bevalt, kan je hem altijd nog weer verwijderen. Met het model ben je beter in staat om verspilde moeite te voorkomen, want het model vraagt om zaken als documentatie, gegeven feedback op de add’on, de programmeur en zijn staat van dienst. En natuurlijk waarom juist die add’on, welk probleem moet die add’on nu echt oplossen? En wat zijn de kosten van de add’on of het beheer daarvan?

Moodle-Add-on-canvas

Download het Moodle Add’on Canvas als PDF-bestand.

Tags

 

Reacties gesloten