Blog

Moodle 2.6 configuratie instellingen

2 januari 2014

Daniel

Reacties uitgeschakeld

,

Sinds de komst van Moodle 2.6 is er al veel gesproken over de nieuwe functionaliteiten. Er worden workshops gegeven en nieuwe plugins worden ontwikkeld. Een mooie extra ontwikkeling is dat het configbestand is aangepast en een stuk overzichtelijker is geworden.

In eerdere versies van Moodle was de config file gewoon een stuk (platte) tekst waarin je alle gegevens moest zetten zoals o.a. de database gebruiker en wachtwoord, en het adres van de website. Deze functies zijn in de nieuwste versie nog steeds aanwezig. Er wordt nu echter beter uitgelegd wat ze inhouden waarmee het een stuk duidelijker wordt. Zo wordt uitgelegd waar de setting “$CFG->admin = ‘admin’;” voor dient. Je kunt hiermee de admin map hernoemen naar een eigen naam.

A very few webhosts use /admin as a special URL for you to access a control panel or something. Unfortunately this conflicts with the standard location for the Moodle admin pages. You can work around this by renaming the admin directory in your installation, and putting that new name here. eg “moodleadmin”. This should fix all admin links in Moodle. After any change you need to visit your new admin directory and purge all caches.

Daarnaast zijn er nog een aantal extra opties toegevoegd, waarvoor nog geen plekje is ontwikkeld in Moodle, maar die wel al aangepast kunnen worden. Wil je bijvoorbeeld niet meer per e-mail op de hoogte gehouden worden van updates voor plugins, kun je dit in de config uitschakelen.

Tags

 

Reacties gesloten