Blog

Moodle en Microsoft Office 365 integratie

23 augustus 2013

Moodle Office 365

Microsoft heeft een plugin uitgebracht voor de integratie van Office 365 en Moodle. Ik heb de moeite genomen om door de 46 (!) pagina’s tellende installatie handleiding te lopen en heb er de volgende functionaliteiten uitgehaald.

  • Van elke aangemaakte Moodle cursus wordt een Sharepoint cursus pagina gemaakt
  • Vanaf de Sharepoint cursus pagina kan de cursus worden gestart en opdrachten worden gemaakt
  • Voor Moodle opdrachten kunnen Office 365 bestanden worden gebruikt
  • Geüploade bestanden bij opdrachten worden toegevoegd aan de Skydrive account van de cursist
  • Cursisten kunnen hun inzending voor opdrachten vanuit Skydrive bewerken
  • Koppeling tussen Moodle en Office 365 via Active Directory
  • In bulk gebruikers aanmaken in Moodle en terugkoppeling naar Active Directory

Op  deze pagina kun je alle details en documentatie voor de plugin vinden.

Moodle Office 365 in actie

Tags

 

Reacties gesloten