Blog

Office Add-in voor Moodle

21 juni 2010

Office Add-in voor MoodleRechtstreeks vanuit Word, Excel of PowerPoint je documenten opslaan in je Moodle cursus. Dit kan met de Office Add-in voor Moodle (OAM). En niet alleen opslaan, maar ook openen, bewerken en weer opslaan is mogelijk met OAM. Dit voorkomt een aantal handelingen, namelijk het eerst opslaan van je document en daarna in Moodle het uploaden. Nu kan het in één handeling.

Voor het gebruik van OAM is het niet nodig dat je op de Moodle server iets installeert. De Office Add-in moet juist geïnstalleerd worden in je MS Office pakket. Na installatie krijg je twee menu items erbij: Open vanaf Moodle en Opslaan naar Moodle. Uiteraard moet je nog wel aangeven welke Moodle site en je inloggegevens. Daarna krijg je een lijst met cursussen waar je een rol in hebt.

En erg handige functionaliteit, als docenten nu niet alleen maar documenten online zetten, want leren via wiki, woordenlijsten en fora is toch veel leuker….

Download direct OAM

Tags